Page 36 - Πρακτικά εκδήλωσης με θέμα: "Ο ελληνικός και οικουμενικός λόγος του Καβάφη"
P. 36
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΚΑΒΑΦΗ – 3/8/2013
– aut demosiographicus”, προσκομίζοντας πολλά παραδείγματα από
πρωτοσέλιδα ή τίτλους εφημερίδων, από γελοιογραφίες, από διαφημιστικές
καταχωρήσεις κτλ.
Η συνεχής και αδιάπτωτη χρήση Καβαφικών στίχων σε
δημοσιεύματα πάσης φύσεως, αντικαθιστά για ένα διάστημα τη γραφή
παρωδιών. Στα χρόνια της δεκαετίας ’65-’74, ελάχιστες παρωδίες γράφονται
σε έντυπα του κυρίως ελληνικού χώρου όσο και των Αιγυπτιωτών.
Το ’74 κυκλοφορεί το πρώτο βιβλίο, η πρώτη ποιητική συλλογή
που περιέχει αποκλειστικώς παρωδίες Καβαφικών ποιημάτων. Το υπογράφει
ο Μίμης Σουλιώτης υπό το ψευδώνυμο «Κ. Φ. Φαβάκης» με τίτλο «Ποιήματα
εν παρώδω» και με χιουμοριστικές αναφορές στα εκδοτικά τους στοιχεία. Εκεί
οι παρωδίες κατανέμονται κατά είδος: Ποδοσφαιρικός βίος, δημόσιος βίος,
σεξουαλικός βίος, πεπτικός βίος κτλ.
Από αυτές τις παρωδίες θα σας διαβάσω μία, οι άνδρες κυρίως
της παρέας εδώ θα ασχολούνται με το ποδόσφαιρο, ίσως την καταλάβουν
καλύτερα.
Φίλαθλοι Θεσσαλονικείς
Μαζεύτηκαν οι Θεσσαλονικείς
να δουν της πτωχομάνας τα παιδιά,
τον Αιδινίου και τους άλλους παίκτας
Κούδα από τον Π.Α.Ο.Κ. και Συρόπουλο απ’ τον Άρη
καθώς και τους υπόλοιπους τριάντα
που προπονούντο τώρα επάνω
σε πράσινο τερέν κατάπηκτο από χόρτο.
Ο Συρόπουλος- τον είπαν βασιλέα
των κυνηγών, των χαφ, των προωθημένων
οπισθοφυλάκων. Ο Κούδας – τον στέψαν αρχηγόν
του Π.Α.Ο.Κ., της Εθνικής και των Ενόπλων.
Ο Αϊδινίου - μασούσε τσίκλα αμέρικα,
φορώντας τη γαλάζια του φανέλα,
35